της Ελεωνόρας Ορφανίδου
Ο διάβολος στο κορμί της Μεγκ Ράιαν; Ε, ναι, συμβαίνει και στα καθωσπρέπει κορίτσια! Αδιαφορώντας για όλους αυτούς που μένουν ακόμη... «Αγρυπνοι στο Σιάτλ», η βασίλισσα των ερωτικών κομεντί βγάζει τα ρούχα της για τις ανάγκες της νέας ταινίας της Τζέιν Κάμπιον, αλλά προφανώς και για τις δικές της, αφού σε κάθε συνέντευξη λέει ότι αυτό που βλέπαμε έως χθες «δεν ήταν αυτή».
*Από τον προσποιητό οργασμό στο «Οταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι» έως τη σκοτεινή σεξουαλική πραγματικότητα της καινούριας της ταινίας που θα δούμε σε λίγες μέρες στις ελληνικές αίθουσες, τη χωρίζουν δεκάδες φιλμ ενός-δύο φιλιών το πολύ! Αποτέλεσμα; Αυτή να παίρνει τα ρίσκα της και ο θεατής τα δικά του. Γιατί στη «Σκοτεινή πλευρά του πάθους», η Μεγκ Ράιαν δεν κάνει απλώς σεξ. Παίζει και σε θρίλερ, το οποίο με τη σειρά του παίζει με την μαύρη πλευρά της κοινωνίας. Θα μπορούσε να είναι διαφημιστικό σλόγκαν της ταινίας: «Η Μεγκ κάνει σεξ», όπως έγινε για τη «θεία» Γκρέτα το «Η Γκάρμπο γελάει», στην πρώτη ταινία στην οποία έβγαλε τον κωμικό εαυτό της, τη «Νινότσκα» του Λιούμπιτς. Δύο φορές το αποτόλμησε η μεγάλη ντίβα (τη δεύτερη στη «Διπρόσωπη γυναίκα» του Κιούκορ) κι αυτό ήταν. Ο λόγος; Είναι δύσκολο ακόμη και για τον πιο ταλαντούχο, τον πιο διάσημο ηθοποιό να πάει κόντρα -ξαφνικά- στην κινηματογραφική του περσόνα.
*Η Ράιαν υποδύεται μια καθηγήτρια που γίνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας ερωτικής συνεύρεσης. Η γυναίκα που είδε βρίσκεται δολοφονημένη και ο ντετέκτιβ που ερευνά την υπόθεση εμπλέκεται ερωτικά με την μάρτυρά του. Κάπου εκεί η ιστορία αλλάζει τροπή. Πλέον το θέμα δεν είναι τι είδε η καθηγήτρια... αλλά τι κάνει η καθηγήτρια.
*Προφανώς όλα αυτά που δεν κάνει ετέρα εκπαιδευτικός του σινεμά και διακεκριμένη σταρ του ροζ, η Τζούλια Ρόμπερτς. Η οποία επίσης κάνει ό,τι μπορεί για να ξεφύγει από τη μοίρα που της επιφύλασσε το Χόλιγουντ. Μετά την επιτυχημένη Εριν Μπρόκοβιτς και την αποτυχημένη «Μαίρη Ράιλι», επιστρέφει δυναμικά σε άλλον ασυνήθιστο ρόλο, στο «Mona Lisa smile», ως καθηγήτρια που διδάσκει στις μαθήτριές της εκτός από αγγλική λογοτεχνία και φεμινισμό.
Αλλοι πέτυχαν, άλλοι...
Για την ωραία Τζούλια τα πράγματα είναι ευκολότερα. Ουδείς θα πει, ακόμα, αυτό που είπαν κάποιοι για την ωραία Μεγκ, ότι μεγάλωσε πολύ για τις ερωτικές κομεντί. Ανάγκα ή επιθυμία, η Μεγκ Ράιαν πέρασε σε κόντρα ρόλους όπως και άλλοι πολλοί σταρ που τα πήγαν καλά ή και όχι.
*Συνήθως το παιχνίδι με το κοινό το κέρδισαν όσοι ξεκίνησαν νωρίς, πριν συνδέσουν την εικόνα τους με ένα είδος. Ποιος να μιλήσει στον Ντάστιν Χόφμαν μετά το «Τούτσι» και τον «Πρωτάρη»; Από την άλλη ήταν ήδη μεγαλούτσικος ο Τζακ Λέμον της «Γκαρσονιέρας», όταν έκανε το «Σύνδρομο της Κίνας» και τον «Αγνοούμενο». Υπάρχει μαγική συνταγή;
*Η Μεγκ Ράιαν γδύθηκε κι αυτός είναι ένας καλός λόγος για να γίνει, απλώς, θόρυβος. Αλλά εδώ έχει γδυθεί η... Μαίρη Πόπινς και τίποτα δεν άλλαξε στην καριέρα της! Η Τζούλι Αντριους στα «Ροζ σκάνδαλα» ξεγυμνώθηκε από τον ίδιο της το σύζυγο, τον σκηνοθέτη Μπλέικ Εντουαρντς, με στόχο τον μικροαστισμό των σύγχρονων Αμερικανών.
*Το αν η Μεγκ τα πήγε καλά κόντρα στο κινηματογραφικό της στοιχείο θα το πουν το κοινό, η κριτική και ο χρόνος. Ουδείς εκ των τριών λυπήθηκε στο πρόσφατο παρελθόν την πολυτάλαντη Εμα Τόμσον («Τα απομεινάρια μιας μέρας», «Λογική και ευαισθησία»), όταν προσπάθησε με το «Τζούνιορ» να περάσει από το δράμα στην κωμωδία.
*Πλήρως αποτυχημένες ήταν και οι προσπάθειες της Μέριλ Στριπ να αλαφρύνει λίγο το δραματικό φορτίο των ρόλων της. «Ο θάνατος σου πάει πολύ», η «Διαβολογυναίκα» και ό,τι ανάλογο έκανε δεν άρεσαν σε κανένα.
*Η Μέριλιν Μονρό με το «Νιαγάρα» και τους «Αταίριαστους» σε ρόλους «κόντρα» στο αφελές, όμορφο και αξιαγάπητο κορίτσι, κέρδισε τις κριτικές αλλά το κοινό εξακολουθούσε να τη θέλει για το «Μερικοί το προτιμούν καυτό».
Κάτι ανάλογο βίωσε ο Κλιντ Ιστγουντ με τους «Ασυγχώρητους». Ο βασιλιάς των σπαγγέτι γουέστερν απογοήτευσε εκατομμύρια θαυμαστές του όταν εμφανίστηκε ως ξεπεσμένος πιστολάς σε μια εξίσου ξεπεσμένη Αγρια Δύση, κι ούτε τα Οσκαρ, ούτε η καλλιτεχνική αξία της ταινίας, αντέστρεψαν αυτή την αίσθηση.
*Ανάλογη στάση επιφύλαξαν οι θεατές και στον Σιλβέστερ Σταλόνε, όταν, κόντρα στον αήττητο «Ράμπο», έγινε ένας κουφός, ανίκανος αστυνομικός στο «Copland».
*Από την άλλη, ο νυν κυβερνήτης της Καλιφόρνια Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ άρεσε και στο «Ενας μπαμπάς μα τι μπαμπάς» και στο «Twins», αλλά η ιστορία θα γράψει γι' αυτόν (αν δεν γίνει πρόεδρος των ΗΠΑ) ότι ήταν ο «Κόναν ο Βάρβαρος».
*Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο δεν θριάμβευσε, αλλά τα πήγε καλά σε κωμικούς ρόλους, ξεκινώντας τους βεβαίως από το 1969 με το «Wedding party» και φτάνοντας στο απόγειο με το «Ανάλυσέ το».
*Οσον αφορά τη χρυσή όρνιθα του Χόλιγουντ, τον Τομ Χανκς, κατάφερε το σχεδόν αδύνατο: Να αντιστρέψει την κωμική του περσόνα σε δραματική και από ταινιούλες τύπου «Splash: η γοργόνα» να περάσει το 1993 στο «Φιλαδέλφεια», το «Φόρεστ Γκαμπ» και τις άλλες ταινίες που του έφεραν Οσκαρ και υποψηφιότητες. Γύρισμα για... Οσκαρ έκανε και ο Τζον Τραβόλτα, διότι θέλει να αρέσεις πολύ για να τα καταφέρεις από το «Grease» να περάσεις χρόνια μετά και επιτυχώς στο «Pulp fiction».
*Πολύ καλά τα πήγε σε κόντρα ρόλους ο Ρόμπιν Ουίλιαμς, ο οποίος ξεκίνησε με το «Καλημέρα Βιετνάμ», έδωσε ρεσιτάλ στον «Κύκλο των χαμένων ποιητών» και προσφάτως επανήλθε με το «Insomnia».
*Και η Γκλεν Γκλόουζ, από την «Ολέθρια σχέση» έως τα «Σκυλιά της Δαλματίας», διένυσε πολλά χιλιόμετρα! Ωστόσο, δεν ήταν ανόητη η Μαίρη Πίκφορντ που κοντά στα 40 συνέχιζε να υποδύεται νεαρά κορίτσια, γνωρίζοντας ότι αυτή ήταν η δύναμή της! Ούτε ο Τζον Γουέιν που δεν φόρεσε πολιτικά ρούχα.
Το κοινό θα ζητήσει από τη βασίλισσα Μεγκ να αγναντέψει αναστενάζοντας πάλι τους ουρανούς του Σιάτλ. Διότι στο Αϊντάχο και στο Τέξας χρειάζονται χρόνο για να τη συνηθίσουν χωρίς ένα τόσο δα «Μήνυμα στον υπολογιστή της». Το τι θα κάνει τελικώς, και το ποια πραγματικά είναι, θα το μάθουμε στα «προσεχώς».
7 - 04/01/2004
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου