Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008

Μισέλ 40+9 καρατίων

Της ΕΛΕΩΝΟΡΑΣ ΟΡΦΑΝΙΔΟΥ

Οι ανθρώπινες σχέσεις στην ιστορία του Χόλιγουντ (όπως και στην πραγματική ζωή, άλλωστε) αντανακλούν σχεδόν πάντοτε την ανδρική οπτική και ματαιοδοξία: Ναι, ήταν δυνατό να αποτελούν κινηματογραφικό ζευγάρι ο Σον Κόνερι και η Κάθριν Ζέτα Τζόουνς, παρά τα σαράντα χρόνια που τους χωρίζουν, αλλά σκεφτείτε προσεκτικά...
Πόσες φορές είδαμε το αντίθετο; Ακόμη και στη «γυναικεία» ταινία «Κάλλιο αργά παρά αργότερα» της Νάνσι Μάγερς, η πρωταγωνίστρια, η βραβευμένη συγγραφέας Νταϊάν Κίτον, μόνο για λίγο μπλέκει με τον πολύ νεότερό της Κίανου Ριβς. Το χάπι εντ προβλέπει έρωτα με τον συνομήλικό της Τζακ Νίκολσον, ο οποίος αρχικά είχε δεσμό με την κόρη της! Στο σινεμά, όπως και στη ζωή, οι άντρες... παραμένουν παιδιά, ενώ οι γυναίκες γερνούν στα σαράντα. Είναι αυτή η ιστορία της Μισέλ Φάιφερ; Η ίδια απαντά όχι, και επιστρέφει στο σινεμά για να το αποδείξει «χειροπιαστά».Κούκλα στα σαράντα εννιά της, γίνεται το ερωτικό αντικείμενο του πόθου ενός νέου άντρα στην ταινία «Ο καινούριος της μαμάς μου», ελπίζοντας και σε δεύτερη ανατροπή: να ξαναμπεί, δηλαδή, στη δουλειά χωρίς τους περιορισμούς της ηλικίας της. Οπλα της, ο ρόλος της κακιάς γριάς μάγισσας στο «Stardust» και στο «Hairspray», όπου υποδύεται μια τηλεστάρ πρώην χορεύτρια, που παρουσιάζει κάτι σαν το «So you think you can dance».Πού ήταν, όμως, η πανέμορφη πρωταγωνίστρια των «Επικίνδυνων σχέσεων»; Οπως εξομολογείται η ίδια, η έλευση των παιδιών της (υιοθέτησε το 1993 ένα κορίτσι και γέννησε το 1994 ένα αγοράκι) ενέτεινε την επιθυμία της να αφοσιωθεί «σε ανθρώπους και όχι σε καριέρες»! Ετσι, έγινε εξαιρετικά επιλεκτική με τις δουλειές και κλείστηκε στο σπίτι για να μεγαλώσει τα παιδιά. Αυτή είναι η επίσημη εκδοχή. Η ανεπίσημη είναι ότι στο Χόλιγουντ σπανίζουν οι καλοί ρόλοι που απευθύνονται σε κυρίες άνω των σαράντα. Βεβαίως, η Catwoman δείχνει ακόμη τριάντα, αλλά δεν μπορεί πλέον να παίζει την ενζενί. Η Σούζαν Σάραντον, η Μέριλ Στριπ και η Σάρον Στόουν άντεξαν, εν μέρει, τον ανταγωνισμό, η Ντέμι Μουρ και η Μεγκ Ράιαν όχι. Η Φάιφερ δοκιμάζει τώρα τις δυνάμεις της, περιμένοντας την απάντηση από το μποξ όφις, γιατί στην Αμερική δεν αρκεί το ταλέντο, πρέπει να κόβεις και εισιτήρια. Οι επιλογές της μοιάζουν σωστές: Στο «Stardust» έχει δίπλα της τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και στο «Hairspray» τον Τζον Τραβόλτα. Οσον αφορά το «Ο καινούριος της μαμάς μου», παίζει μαζί με τον γοητευτικότατο Πολ Ραντ. Για τη μεταμόρφωσή της σε γριά μάγισσα στο «Stardust» (σε σκηνοθεσία Μάθιου Βον) χρειαζόταν πέντε ώρες καθημερινή προετοιμασία, αλλά υπέφερε την όλη διαδικασία αγόγγυστα, με τη χαρά κάποιου που επιστρέφει στα παλιά λημέρια μετά από καιρό. Στο «Hairspray» πάλι, (κινηματογραφική μεταφορά του γνωστού μιούζικαλ) η πρόκληση ήταν άλλου είδους. Σχεδόν στρατευμένη στον αγώνα κατά του ρατσισμού, έπρεπε να υποδυθεί ένα ρόλο κόντρα στα πιστεύω της: «Χρειάστηκε να μιλήσω στα παιδιά μου για την απόφαση αυτή», δήλωσε στην εφημερίδα «Chicago Suntimes», «για να καταλάβουν ότι το μήνυμα της ταινίας είναι αντιρατσιστικό».Η Μισέλ Φάιφερ, σε αντίθεση με πολλές συναδέλφους της, πιστεύει ότι η ζωή και το Χόλιγουντ τής έδωσαν πολλές ευκαιρίες. Ελπίζει να της δοθούν και άλλες, αλλά δεν φαίνεται διατεθειμένη να δώσει την αέναη αλλά εκ των προτέρων χαμένη μάχη με το χρόνο, χάριν μιας νέας επιτυχίας. «Βλέπω όλο αυτό το γκροτέσκο των αγέραστων προσώπων και εύχομαι ο Θεός να μου δώσει τη δύναμη να γεράσω με αξιοπρέπεια», έχει πει, εκφράζοντας την αντίθεσή της στις πλαστικές επεμβάσεις. Και χαίρεται που, επιτέλους, στα 49 της μπορεί να τρώει χωρίς ενοχές διπλή μερίδα από το αγαπημένο της μεξικάνικο φαγητό: «Δεν φταίει για όλα το Χόλιγουντ, όπως δε φταίνε για όλα και οι άντρες. Δεν πιστεύω ότι όλοι μάς θέλουν στέκες ή ανορεξικές. Το λάθος είναι και δικό μας», λέει απευθυνόμενη στις γυναίκες.**Το φιλμ «Ο καινούριος της μαμάς μου» βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 20 του μηνός. Στα «προσεχώς» του Οκτωβρίου σημειώστε και τα «Stardust» και «Hairspray». Η κυρία Φάιφερ έχει ακόμη πολλά να πει. Κι όπως σημειώνουν οι αμερικανοί κριτικοί, έχει να πάρει και ένα Οσκαρ.
7 - 09/09/2007

Δεν υπάρχουν σχόλια: