Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Ναυαρχίδα του "9.84" είναι οι ειδήσεις








(δημοσιεύτηκε στην Athens Voice-free press A984fm- στις 6.05.2010)


Όλοι όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με το ραδιόφωνο προτάσσουν -και ορθώς- σε κάθε συζήτηση για το μέσο , την πραγματικά μοναδική δυνατότητα “συνάντησης” στον αέρα, αυτού που είναι πίσω απ' το μικρόφωνο με αυτόν που είναι μπροστά στο ραδιόφωνο! Είναι γοητευτικό, όποιος το ζήσει εθίζεται , είτε είναι στη μια πλευρά , είτε στην άλλη! Εγώ αποφάσισα να μιλήσω για τις ραδιοφωνικές ειδήσεις! Πρώτον διότι άλλοι θα τα πουν καλύτερα τα της μαγείας , κι εγώ ίσως πω, μετά από τόσα χρόνια, καλύτερα τα των ειδήσεων! Οι ειδήσεις δεν είναι το αποπαίδι του ραδιοφώνου, και σε ραδιόφωνα σαν το δικό μας, τον “Αθήνα 9.84”, είναι η ναυαρχίδα τους. Άρχισα να κάνω ειδήσεις στον “Αθήνα 9.84”, στα δεκαοκτώ μου χρόνια. Σπούδαζα στη Νομική , σπούδαζα και στην αίθουσα σύνταξης! Ακόμη αναρωτιέμαι ποιες σπουδές ήταν σκληρότερες! Παλιοί συνάδελφοι, αρχισυντάκτες, ο διευθυντής, διόρθωναν και ξαναδιόρθωναν την προσπάθεια μου να αρθρώσω δημοσιογραφικό λόγο. Ήταν σχεδόν βάσανο, να είσαι είκοσι , ξερόλας, και να σε υποβιβάζουν σε κάτι ικανοποιητικότερο από το «άσχετος». Και μετά μάθαινες…τα βασικά! Και διαπίστωνες απογοητευμένος ότι μια ζωή δε θα φτάσει για να μάθεις να χειρίζεσαι σωστά κρίσεις, επιτυχίες, πολιτικές πράξεις και προθέσεις, σεισμούς και αεροπορικές τραγωδίες, βραβεία Νόμπελ και επιτεύγματα της γενετικής!
Αλλά …αρκεί μια στιγμή, αρκεί να είσαι εκεί όταν πρέπει και θα επιτελέσεις το σκοπό του επαγγέλματος: Ήσουν στο ραδιόφωνο , στους σεισμούς της Αθήνας , σου είπαν ευχαριστώ που ήσουν μέσα όταν οι άλλοι ήταν έξω και τους έλεγες τι συμβαίνει , κι αυτό ξεκαθάρισε μέσα σου το τοπίο: αν μια φορά στη ζωή σου κάποιος χρειάστηκε τη φωνή σου και το επάγγελμα σου για να πάψει να φοβάται , τότε αυτό το επάγγελμα σου τα έχει δώσει όλα. Είμαι πλέον των δέκα χρόνων αρχισυντάκτρια των πρωινών ειδήσεων του Αθήνα 984, κι άλλα τόσα παιδί για τα θελήματα, βοηθός ρεπόρτερ, βοηθός παραγωγού, ρεπόρτερ, εσωτερικός συντάκτης , παραγωγός! Δεν υπήρξε ούτε μια μέρα της ζωής μου στο ραδιόφωνο χωρίς ουσία και νόημα. Για μένα δεν υπάρχει μόνο η μαγεία, αλλά και η προσπάθεια, η δική μου και των συναδέλφων μου, να μιλήσουμε για όλα αυτά που συμβαίνουν στη δημόσια σφαίρα χωρίς να νοηματοδοτούμε με ψεύτικα φορτία τις λέξεις. Στο ραδιόφωνο που μεγάλωσα και υπηρετώ, ένα κατεξοχήν ενημερωτικό ραδιόφωνο, άνθρωποι με υψηλό μορφωτικό επίπεδο και καλές προθέσεις επιχειρούν κάθε μέρα το σχεδόν ακατόρθωτο σήμερα, να μιλήσουν για τα γεγονότα χωρίς να τα κάνουν σόου . Το ραδιόφωνο του Δήμου Αθηναίων είναι δεμένο με την πρώτη μου νεότητα , οι μισοί μου φίλοι δουλεύουν εκεί , η διεύθυνση δεν με αντιμετωπίζει με τα μάτια γιαπωνέζικης πολυεθνικής κι οι ακροατές μας είναι το πιο καλλιεργημένο ακροατήριο των ερτζιανών! Ζήσαμε όλοι μαζί την παλιά αίγλη, του πρώτου ελεύθερου ραδιοφώνου , εξακολουθούμε να ζούμε, πάντα μαζί, την αίγλη του καλού ραδιοφώνου! Αυτό εκτός από τύχη το αποκαλώ και ευτυχία!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: